Meillä on kuoron ohjelmistossa kappale "Rakastu en milloinkaan" (suom. Reino Bäckman, alkuper. "I'll never fall in love again"). Olemme uudistaneet…

Kysytty

Hei! Meillä on kuoron ohjelmistossa kappale "Rakastu en milloinkaan" (suom. Reino Bäckman, alkuper. "I'll never fall in love again"). Olemme uudistaneet/uudelleenkirjoittaneet nuotinnoksiamme useampaan ootteeseen viimeisen vuoden aikana (luettavuuden yms. parantamiseksi, kun on isompi konsertti tulossa), ja nyt huomasimme eri versioita vertaillessamme että jossain vaiheessa teksti on yhdestä kohtaa hieman muuttunut...emmekä enää osaa sanoa mikä on oikea versio.

Olemme yrittäneet löytää alkuperäissanoituksia jostain, joko nuottina tai laulettuna, jotta voisimme tarkistaa oikean sanoituksen. Fonon mukaan kappaleen on alunperin suomeksi esittänyt Pirkko Saanakorpi ja laulu löytyy ainakin cd-levyltä kokoelmasta "Oi niitä tyttöjä - Westerlund & EMI years, part two (1964-1974)". Mutta kyseistä cd-levykokoelmaa ei ole kirjastosta saatavilla täällä Kuusamossa eikä lähialueilla (Frank-monihaku tiesi kertoa, että lähin näyttäisi olevan Kajaanin puolella, Kainet-kirjastojen alueella).
Voisitteko siis te auttaa?

Tekstinpätkä, joka kaipaa vahvistusta on laulun alkupuolella, A-osan kertauksessa:

"Kuinka on käyvä JOS/KUN suudellaan? Sä varmasti saat Hongkongilaisen..."

Eli pitäisi selvittää onko tuo yksi sana jos vai kun. Pieni sana, mutta merkitys laulun sanomassa muuttuu melko paljon riippuen siitä kumpi on oikein.

Toivottavasti voitte auttaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun suomenkieliset sanat löytyvät nuoteista Suuri toivelaulukirja 17 ja Suuri toivelaulukirja : musikaali, TV, elokuva. Niissä kysymässäsi kohdassa on sana "jos":

"Kuinka on käyvä, jos suudellaan?"