Matti Rossi kirjoitti vuonna 1973 tällaiset säkeet "Ystävä ei ole ollut koskaan niin vahva kuin nyt. Koskaan ei kapitalismi ole pelännyt sinua ja ystävääsi…

Kysytty

Matti Rossi kirjoitti vuonna 1973 tällaiset säkeet
"Ystävä ei ole ollut koskaan niin vahva
kuin nyt.
Koskaan ei kapitalismi ole pelännyt sinua
ja ystävääsi niin kuin nyt.
Sillä kaikkialla maailmassa sirppi ja moukari rakentavat rauhaa"
missähän Rossin kirjassa säkeet on julkaistu?

Vastaus

Vastattu

Rossin kirja, josta runo Tervehdys Tiedonantajan lukijoille uutena vuotena 1973 löytyy, on hänen vuonna 1974 julkaistu kokoelmansa Soi, kivinen lanka.

" -- koskaan ei ystäväsi ole ollut niin vahva kuin nyt, / koskaan ei kapitalismi ole pelännyt sinua ja ystävääsi niin kuin nyt, / sillä kaikkialla maailmassa sirppi ja moukari rakentavat rauhaa / ja torjuvat kuolemaa, -- " (s. 15)