Matkustan Irlantiin ja Tipperaryìin, mistä on peräisin sanonta/ laulu "it s a long way to Tipperary". Kiitos

Kysytty

Matkustan Irlantiin ja Tipperaryìin, mistä on peräisin sanonta/ laulu "it s a long way to Tipperary". Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

On sanottu, että kaikille tuttu laulu It's a long way to Tipperary kertoo maailmansodassa sotivien sotilaiden kaipuusta kotiin. Alunperin kaipuun kohteen on sanottu olleen kuitenkin toinen - nimittäin Lontoolainen pubi nimeltä Tipperary. Ehkä ei ollut sopivaa, että miehet laulavat kaipuustaan tuopin ääreen, joten laulun sanat saivat vallitsevan muodon.