Otsikko
Manic Street Preachers-yhtyeen kappale "A Design for Life" alkaa sanoilla "Libraries gave us power." Olen kuullut, että vastaavanlainen lause on jonkun…

Kysytty

Manic Street Preachers-yhtyeen kappale "A Design for Life" alkaa sanoilla "Libraries gave us power."
Olen kuullut, että vastaavanlainen lause on jonkun brittiläisen kirjaston (suuren sellaisen) seinällä. Seinällä olevassa lauseessa verbi 'gave' saattaa olla myös 'give' -preesensmuodossa.
Mikähän kirjasto mahtaa olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lause "Libraries gave us power" löytyy paikallisten kaivostyöläisten vuonna 1904 perustaman eteläwalesilaisen Newport Central Libraryn sisäänkäynnin yläpuolelta.

Newport Central Library
4 John Frost Square
Newport
South Wales
NP20 1PA

Manic Street Preachers -triviaintoilijoiden iloksi mainittakoon vielä, että kyseinen kirjasto oli jossakin vaiheessa yhtyeen jäsenen Nicky Wiren vaimon työpaikka.