Minkä niminen nuorten fantasiakirja?

Kysytty

Hei, mahtaisitteko tietää, minkä niminen nuorten kirja on kyseessä: siinä päähenkilönä oli nuori tyttö (saattoi olla punahiuksinen), joka silloisesta nykyajasta katosi Bermudan kolmiolla ja päätyi Atlantikseen erilaisiin seikkailuihin. Luin kirjaa 2000-luvun alkupuolella ja on mahdollista, että sen on kirjoittanut suomalainen (aivan varmaksi en muista). Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaisi olla Anu Holopaisen Kristallien valtakunta. Se ilmestyi vuonna 1996 ja aloitti kolmiosaisen Sonja-sarjan. Muut osat ovat Noitien hovi (1997) ja Gae Bolga (2000).

Lisätietoa ja kansikuvan löydät esim. Risingshadow-sivustolta: https://www.risingshadow.fi/library/book/55-kristallien-valtakunta.