Otsikko
Mahtaisiko löytyä minkäänlaista teosta panssarikenraali George S. Pattonista? Lähinnä elämänkertaa tai edes jotain vastaavaa. Hän tai hänestä on kirjoitettu…

Kysytty

Mahtaisiko löytyä minkäänlaista teosta panssarikenraali George S. Pattonista? Lähinnä elämänkertaa tai edes jotain vastaavaa. Hän tai hänestä on kirjoitettu mutta teosten, sekä kirjoittajien nimet eivät ole tiedossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjastosta löytyy yksi ruotsinkielinen panssarikenraali Pattonia käsittelevä elämäkerta, Charles Whiting: "Patton" (1975). Lisäksi Raimo Raevuoren teoksessa "Monty & kumpp.: suursodan voittaneita sotapäälliköitä" (1946) on artikkeli Pattonista. Franklin J. Schaffner on myös ohjannut häntä käsittelevän elokuvan nimeltä "Panssarikenraali Patton" (1996).

Englanninkielisiä elämäkertoja on ilmestynyt runsaasti, esim. Herbe Essame: "Patton" (1998), Carlo D'Este: "Patton: A Genius of War" (1996) ja Martin Blumenson: "Patton: The Man Behind the Legend, 1885-1945" (1994), mutta näitä teoksia ei ole Turun kaupunginkirjaston kokoelmissa.