Mahtaisiko jostain päin suomen kirjaistoista löytyä 28.cd-levyn levysarjaa nimltään Julian Bream: The Ultimate Guitar Collection. Kyseisen levysarjan…

Kysytty

Hei, Mahtaisiko jostain päin suomen kirjaistoista löytyä 28.cd-levyn levysarjaa nimltään Julian Bream: The Ultimate Guitar Collection.
Kyseisen levysarjan levymerkki on BMG .

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimellä "The ultimate guitar collection" on julkaistu tupla-CD sekä siihen jatko-osa "The ultimate guitar collection 2" yhdellä levyllä. Se julkaisu, johon kysymyksessä ilmeisesti viitataan, on kaikki Breamin levytykset kokoava "Julian Bream Edition", johon tosiaan kuuluu 28 albumia. HelMet-kirjaston kokoelmassa on osat 1, 2, 5, 7 ja 28 ja myös nuo The ultimate guitar collection -levyt löytyvät.

Sen sijaan tuota koko 28:n CD:n boksia sellaisenaan ei näyttäisi mikään suomalainen julkinen kirjasto kokoelmiinsa hankkineen. Kuopion kaupunginkirjaston kokoelmassa näyttäisi olevan yksittäisinä levyjä tästä sarjasta noin 20 erilaista, mutta ei sielläkään ihan kaikkia ole. Kun tuo 28:n albumin kokonaisuus koostuu aiemmin julkaistuista levyistä, joista monet löytyvät mm. HelMet-kokoelmasta, vaikka niitä ei ole sarjaan yhdistettykään, on mahdollista, että useimmat boksin levyistä jonkinlaisella vaivalla saisi kokoon. Sibelius-Akatemian kirjastossa Helsingissä on koko sarja, mutta yksittäislevyinä, joten sieltä ne löytyvät, vaan eivät ole saatavana normaalisti lainaksi. Yhtenä boksina ei tätä valitettavasti näytä missään olevan.

Heikki Poroila