Mahtaako kukaan tietää, milloin suomalainen taitelija Kersti Styrén os. Nybom kuoli. Hän on syntynyt 1916 Helsingissä, naimisissa Gösta Styrénin kanssa,…

Kysytty

Hei

Mahtaako kukaan tietää, milloin suomalainen taitelija Kersti Styrén os. Nybom kuoli. Hän on syntynyt 1916 Helsingissä, naimisissa Gösta Styrénin kanssa, muuttanut sodan jälkeen Ruotsiin. Tiedän, mitä netti tietää ja mitä esim hänen koulunsa Nya Svenska Samskolan matrikkeleissa lukee, mutta kuolinaikaa kaipaan. Kuolinpaikka ilmeisesti Tukholma. Hän kuvitti kirjoja ja lehtiä, mm. Seuran kansia nimimerkillä Käki. Paljon muutakin. Bragessa ei hänestä ole tietoja, tarkistin jo. Ei myöskään Kansalliskirjaston digitaalinen lehtiarkisto häntä tunne joitakin hajamainintoja lukuun ottamatta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti en löytänyt tietoja taiteilijasta. Suomen arkistojen, kirjastojen ja museoiden yhteisestä FINNA - tietokannasta hänestä löytyi muutama maininta. Asiaa voisi kysellä vielä esim. Taideyliopistojen kirjastosta.

https://finna.fi/Search/Results?lookfor=nybom+kersti&type=AllFields&fil…

https://lib.uniarts.fi/

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kersti Styrén kuoli Ruotsissa 6.1.2018.