Maakaaren mukaisen hallinnanjaokosopimukseen liittyvää lakivalmistelua, mietinnöt, lausunnot jne.

Kysytty

Maakaaren mukaisen hallinnanjaokosopimukseen liittyvää lakivalmistelua, mietinnöt, lausunnot jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HE 120/1994 vp Hallituksen esitys eduskunnalle maakaareksi ja eräiksi siihen liittyviksi laeiksi löytyy eduskunnan sivuilta http://www.eduskunta.fi/ -> Asiat ja asiakirjat -> Asioiden käsittelyvaiheet, josta aukeavaan hakulomakkeeseen kohtaan Asiain tunnus HE 120/1994. Klikkaamalla Suorita haku -painiketta avautuu hallituksen esityksen käsittelyvaiheet -sivu, jossa on myös linkit käsittelyn asiakirjoihin.

540/1995 Maakaari löytyy Valtion säädöstietopankki Finlexistä http://www.finlex.fi/

Muuta lainvalmisteluun liittyvää aineistoa:

Tekijä(t): Maakaarityöryhmä
Nimeke: Maakaarityöryhmän mietintö 16.6.1993
Julkaistu: Helsinki : [Oikeusministeriön lainvalmisteluosasto], 1993

Tekijä(t): Maakaaritoimikunta
Nimeke: Maakaaritoimikunnan mietintö : kiinteistön kauppa, lainhuudatus ja panttaus ym. = Jordabalks kommissionens betänkande : köp, lagfart och pantsättning av fastigheter m.m.
Julkaistu: [Helsinki] : Oikeusministeriö : Edita [jakaja], 1989
Ulkoasu: [5], XVII, 421 s. ; 25 cm
Sarja: ([Komiteanmietintö], ISSN 0356-9470 ; 1989:53)