Luulen että Origolla oli pakina "Juhlan henki" juhlan hengestä. Julkaistu Hesarissa? Mistä löytäisin sen?

Kysytty

Luulen että Origolla oli pakina "Juhlan henki" juhlan hengestä. Julkaistu Hesarissa? Mistä löytäisin sen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pakoinoitsija Origolta julkaistiin vuosina 1960-2000 16 pakinakokoelmaa:

- Atomipotero
- Murehtijan päiväkirja
- Viisauden opas
- Siveyden alkeet
- Viattoman tunnustukset
- Vakavikon vieraskirja
- Ikuisia ajatuksia
- Käytöksen kultainen kirja
- Hullunkuriset perheet
- Ankkurit alas
- Kansakunnan kaapin alla
- Valitut pakinat eli johdatus olennaiseen
- Läpi tulen ja menen
- Presidentin päiväkirjasta
- Harmittavia myötäkäymisiä
- Maallinen onni

Näissä kokoelmissa Juhlan henki -nimistä pakinaa ei ollut.

Pakinoita ilmestyi myös Helsingin Sanomissa. Kirjaston käytössä olevasta arkistosta voi tehdä hakuja lehden artikkeleihin vuoteen 1990 asti. Tältä ajalta kysymääsi pakinaa ei löytynyt.

On mahdollista, että pakina on ilmestynyt Helsingin Sanomissa ennen vuotta 1990, mutta näin vanhoihin artikkeleihin ei valitettavasti arkistomme kautta pääse.