Lukupiirissä aiheeksi valitsimme pohjoismaisen kirjailijan, mutta kuka ja mikä teos? Kirjoja tulisi löytyä kirjastosta 5 kappaletta samaan aikaan. Toki teos…

Kysytty

Hei,

Lukupiirissä aiheeksi valitsimme pohjoismaisen kirjailijan, mutta kuka ja mikä teos? Kirjoja tulisi löytyä kirjastosta 5 kappaletta samaan aikaan. Toki teos voi olla dekkari, mutta ehkä kaunokirjallisuus tällä kertaa voisi iskeä enemmän.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia lukuehdotuksia vuoden 2000 jälkeen ilmestyneistä romaaneista. Dekkareita ei mukana ole, suurin osa uudemmasta suomeksi käännetystä pohjoismaisesta kirjallisuudesta näytti kylläkin kuuluvan tähän genreen.

Kaikkia listalla olevia kirjoja on kaupunginkirjaston eri toimipisteissä vähintään viisi kappaletta. Valitun kirjan saatavuus kannattaa varmistaa ajoissa.

Alvtegen, Karin: Todennäköinen tarina (Ruotsi)

Ambjørnsen, Ingvar: Tiputanssi (Norja)

Axelsson, Majgull: Huhtikuun noita (Ruotsi)

Cedervall, Marianne: Ajattelen sinua kuolemaasi saakka (Ruotsi)

Ekman, Kerstin: Huijareiden paraati. (Ruotsi)

Fossum, Karin: Jonas Eckel (Norja)

Gardell, Jonas: Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin ( Ruotsi)
Osa 1 : Rakkaus , Osa 2: Sairaus, Osa 3 : Kuolema

Gudrún Eva Minervudottir:Nukentekijä (Islanti)

Höeg, Peter: Hiljainen tyttö (Tanska)

Knausgård, Karl Ove: Taisteluni. Osat 1-4 ilmestyneet jo, viides tulossa keväällä. (Norja)

Kristin Steinsdóttir: Omaa tietä (Islanti)

Leine, Kim: Ikuisuusvuonon profeetat (Norja)

Malmose, Jesper: Vallan linnake (Tanska)

Olsson, Linda: Laulaisin sinulle lempeitä lauluja (Ruotsi)

Radge, Anne B.: Berliininpoppelit (trilogian ensimmäinen osa) (Norja)

Ramsland, Morten: Koiranpää (Tanska)

Sjón: Skugga-Baldur (Islanti)

Ullmann, Linn: Aarteemme kallis (Norja)

Wassmo, Herbjørg: Seitsemäs kohtaaminen (Norja)