Lukiokoulutuksen oppilaitoksia on tällä hetkellä noin 383 (lukiokoulutusta antavissa oppilaitoksissa pääosa on lukioita, mutta myös yhdistettyjä perusopetuksen…

Kysytty

Lukiokoulutuksen oppilaitoksia on tällä hetkellä noin 383 (lukiokoulutusta antavissa oppilaitoksissa pääosa on lukioita, mutta myös yhdistettyjä perusopetuksen ja lukiokoulutuksen oppilaitoksia). Onko tietoa, kuinka moni nykyisistä lukiokoulutuksen oppilaitoksista on vähintään 100 vuotta vanhoja? Ja vielä laajempi kysymys, löytyykö jostakin koottua tietoa lukiokoulutuksen oppilaitosten i'istä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yksittäisistä lukioista, oppikouluista tai yhteiskouluista on kirjoitettu runsaasti historiikkeja, mutta kokonaistilastoa tai selvitystä vanhimmista lukioista ei löytynyt. Wikipediasta löytyy luettelo Suomen lukioista, ja  sen kautta pääsee tietoon monen lukion perustamisvuodesta, mutta kaikista ei tätä tietoa löydy.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_lukioista