Minidinojen tapaisia helppolukuisia kirjoja

Kysytty

Hei! Lukemisen sujuvuutta harjoitteleva tyttäreni on totaalisen ihastunut Minidinot-kirjasarjaan. Valitettavasti kaikki osat on kohta luettu niin moneen kertaan, että pitäisi keksiä tilalle jotain muuta. Oikeastaan mikään ehdottamani ei ole kelvannut. Löytyisikö sieltä vinkkejä, mitkä teokset (mieluusti sarjat) muistuttaisivat huumoriltaan ja kuvitukseltaan mahdollisimman paljon näitä ihastuttavia Minidinoja? Pitäisi olla suhteellisen helppoa kieltä. Ei mielellään mitään merirosvo- tai horrorgenreä Kiitos paljon!

Vastaus

Vastattu

Tässä vinkkejä kirjoista, jotka saattaisivat kiinnostaa Minidinojen ystävää.

Birck, Jan: Sara ja Takku : varastetun ajan tapaus, Sara ja Takku : nelitassuinen poni, Sara ja Takku ja särkynyt sydän

Davidson, Zanna: Töräys pimeässä, Sekoilua siivillä (Muka-monsterit -sarja)

Gravel, Elise: Olga ja haiseva olio ulkoavaruudesta, Olga : avaruus kutsuu!

Hypén, Tuuli: Veikka ja talvi, Veikan metsäretki

Layton, Neal: Mammuttikoulu, Mammuttikoulu pulassa, Mammuttikoulu lomalla

Riddell, Chris: Ottilia ja keltainen kissa, Ottilia menee kouluun, Ottilia merillä