Luin vuosia sitten kirjan, jossa kaksi nuorta tyttöä, ystävyksiä jotka muistaakseni karkaavat. Mikä kirja?

Kysytty

Hei.

Luin vuosia sitten kirjan, jossa kaksi nuorta tyttöä, ystävyksiä jotka muistaakseni karkaavat. Käyttävät huumeita ja asuvat yhdessä kohtaa ainakin jonkun miehen luona, tekevät kaikkia hulluuksia. Heillä oli myös joku pehmoeläin tms. jolla muistaakseni ruotsinkielinen tai vastaava hassu nimi.

Kirja tosiaan sijoittui ruotsiin tai muuhun Pohjoismaahan käsittääkseni. Muistelisin myös että kirja oli osana sellaista "kirjasarjaa" nuorille, jossa kuitenkin aina eri kirjailija alunperin. Sen sarjan kirjat olivat myös hauskasti vähän eri mallisia kun tavan kirjat, joten ne erotti kivasti hyllystä. Matalampia mutta leveämpiä. Kirjasarjassa oli muutenkin paljon hyviä luettavia.

Olisin järjettömän kiitollinen vihjeestä, jolla löytää kyseinen kirja ja/tai kirjasarja.

Kiitos paljon jo etukäteen 🖤

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Josefine Adolfssonin Ketä kiinnostaa? (Otava, 2005). Juonikuvaus ja kansikuva Kirjasammossa: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au8b4bc14d-234a-4fa7-a418-6….

Teos kuuluu Signal-sarjaan, jossa julkaistut teokset ovat muodoltaan tavallista neliömäisempiä. Kaikki Signal-sarjan kirjat on listattu palvelumme aiemmassa vastauksessa: https://www.kirjastot.fi/kysy/mita-muita-kirjoja-otavan-signal?language….