Luin vuosia sitten amerikkalaisen rikosromaanin, jonka kirjoittaja oli itse istunut vankilassa pitkään. En muista kirjailija enkä kirjan nimeä eikä löydy …

Kysytty

Luin vuosia sitten amerikkalaisen rikosromaanin,
jonka kirjoittaja oli itse istunut vankilassa pitkään.
En muista kirjailija enkä kirjan nimeä eikä löydy
tiedostoista. Kerronta on vahvaa, siinä tuntuu kirjailijan
elämänkokemus.
Haluaisin palauttaa mieleen kirjailijan nimen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirjailija saattaisi olla Edward Bunker, joka vietti puolet elämästään Amerikan kovimmissa vankiloissa. Bunkerilta on suomennettu romaanit Verikoirat, Elukkatehdas, Julmin peto ja Kovan onnen poika sekä muistelmateos Konnakoulu.

Toinen mahdollinen vaihtoehto on elämästään 35 vuotta vankeudessa istunut E. Richard Johnson. Johnsonin yhdestätoista rikosromaanista on suomennettu kolme: Armoton katu, Tappaja palaa kaupunkiin ja Juudas.