Luin useita vuosia sitten kaukolainana englanninkielisen kirjan sarjamurhaaja Aileen Wuornoksesta. Elämänkerta tai vastaava. Kirjan kirjoittaja vakuutti kaiken…

Kysytty

Luin useita vuosia sitten kaukolainana englanninkielisen kirjan sarjamurhaaja Aileen Wuornoksesta. Elämänkerta tai vastaava. Kirjan kirjoittaja vakuutti kaiken olevan faktaa, ei fiktiota. En merkinnyt kirjoittajaa enkä kirjan nimeä muistiin. Nyt haluaisin löytää kirjan omaankin kirjahyllyyn, koska sen päähenkilö kaikessa surkeudessaan on minunkin etäsukulaiseni (harrastan sukututkimusta).
Löytyykö näin heikoilla lähtötiedoilla kohtuudella mitään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Todennäköisin tarjokas kaivatuksi Wuornos-kirjaksi lienee alunperin vuonna 1992 Iso-Britanniassa ja Australiassa ilmestynyt Damsel of death : the inside story of the world's first female serial killer. Se julkaistiin Yhdysvalloissa vuonna 2002 nimellä Lethal intent : the shocking true story of one of America's most notorious serial killers.

Wuornokselta on ilmestynyt myös Christopher Berry-Deen kanssa kirjoitettu omaelämäkerta Monster : my true story.