Luin teininä useamman kerran erään romaanin joka kertoi Tudorien aikaisesta Englannista, tarkemmin ottaen joko yhdestä Henrik VIII:n vaimosta tai sitten vaimon…

Kysytty

Luin teininä useamman kerran erään romaanin joka kertoi Tudorien aikaisesta Englannista, tarkemmin ottaen joko yhdestä Henrik VIII:n vaimosta tai sitten vaimon serkusta tms. ja hänen suvustaan. Kirjailijalla oli mielestäni miehen nimi, ja kirjan nimessä mahdollisesti jotain vihreään liittyvää (?). Ainakin Porvoon kirjastossa tämä kirja oli jonkun kustantamon sarjaa, jolla oli ruskeat kannet ja selkämyksessä vihreä palkki ja kultainen lehtikuvio. Kirja oli ehkä 60- tai 70-luvulla kirjoitettu? Pystyttekö tällä kuvauksella keksimään mistä kirjasta voisi olla kyse? Muistan pitäneeni tästä tosi paljon, ja olisi kiva lukea uudestaan ja katsoa onko maku muuttunut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseeseen voisi tulla esimerkiksi Jan Westcottin Armollinen kuningatar (WSOY, 1961), romaani Henrik VIII:n viimeisestä puolisosta Katariina Parrista.

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_9076

3 ääntä

Kommentit

No kiitos! Tämähän se oli.