Luin teini-ikäisenä kirjan teini-ikäisestä jääkiekonpelaajasta jonka nimi taisi olla ehkä Jere. Poika satuttaa jalkansa jouduttuaan taklatuksi eikä voi enää…

Kysytty

Luin teini-ikäisenä kirjan teini-ikäisestä jääkiekonpelaajasta jonka nimi taisi olla ehkä Jere. Poika satuttaa jalkansa jouduttuaan taklatuksi eikä voi enää pelata, minkä johdosta hän masentuu ja lakkaa puhumasta. Huolestunut äiti lähettää poikansa maalle johonkin ryhmä- tai perhekotiin. Paikan nimi oli ehkä Tuulikello. Jere tapaa muita lapsia kuten pojan nimeltä näätä ja tytön nimeltä Lila sekä talon oman tyttären Oonan. Kirjassa koetaan ihastumisia ja muita kommelluksia ja lopulta ystävät päättävät auttaa Jereä taas puhumaan.

Vastaus

Vastattu

"Kaukalon ex-kuningas" Jiristä ja Perhekoti Tuulikanteleesta kertovaa kirjaa on kysytty aikaisemminkin. Kyseessä lienee Tuija Lehtisen Ihan pihalla (Otava, 2003).

Ihan pihalla | Kirjasampo

Yritän epätoivoisesti löytää kirjaa, jonka luin yläasteikäisenä, eli vuosina 2006-2009. Muistelisin, että kirjalla oli suomalainen kirjailija, mutta nimeä en… | Kysy kirjastonhoitajalta (kirjastot.fi)