Luin omille lapsilleni 70-luvulla Babar -kirjoja (Jean de Brunhoff) ja nyt yritän kuumeisesti löytää tietoa niiden ilmestymisjärjestyksestä ja mahdollisesta…

Kysytty

Hei,

luin omille lapsilleni 70-luvulla Babar -kirjoja (Jean de Brunhoff) ja nyt yritän kuumeisesti löytää tietoa niiden ilmestymisjärjestyksestä ja mahdollisesta saatavuudesta. Haluasin hankkia ne itselleni tänne vaarilaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Englanninkielisestä wikipediasta (http://en.wikipedia.org/wiki/Babar_the_Elephant#Books) löytyi kirjaluettelo ilmestymisvuosineen. Ihan kaikkia ei varmaan ole suomennettu. Babarin Suomalainen julkaisija on perhemediat, uusimipia kirjoja on ostettavissa mm. http://www.perhemediat.fi/ tai https://www.suurikuu.fi/PublishedService verkkokaupoista. Vanhempia kannattaa tutkailla esim. http://www.antikka.net/ tai http://www.antikvaari.fi/.

Ohessa kooste wikipedian kirjaluettelosta
Jean de Brunhoff
• Histoire de Babar (1931) - Pikku norsu Babar
• Le Voyage de Babar (1932) - Matkaan Babar
• Le Roi Babar (1933) - Kuningas Babarabc
• L'ABC de Babar (1934)
• Les vacances de Zéphir (1936) - Sefir kesälomalla
• Babar en famille (1938) - Babarin perhe
• Babar et le père Noël (1941) - Babar ja joulupukki

Laurent de Brunhoff'
• Babar et ce coquin d'Arthur (1948) - Babar ja Artur-veijari
• Pique-nique chez Babar (1949)
• Babar dans l'Île aux oiseaux (1952)
• Babar au cirque (1952)
• La fête à Celesteville (1954)
• Babar et le professeur Girafon (1956) - Babar ja professori Grifaton
• Le château de Babar (1961) - Babarin linna

• Babar 1 Ilmestynyt 1958.
Sisältö: Babarin lapsuus. - Alkuteos: L'enfance de Babar. Babar ja vanha rouva. - Alkuteos: Babar et la vieille dame. Babarista tulee kuningas. - Alkuteos: Le couronnement de Babar. Babarin ilmamatka. - Alkuteos: Babar en ballon

• Babar 2: Ilm. ensi kerran erillisinä teoksina 1960 ja 1962
Sisältö: Babar sirkuksessa. - Alkuteos: Babar aux cirque. Babar hiihtomatkalla. - Alkuteos: Babar aux sports d'hiver. Babar omassa maassaan. - Alkuteos: Babar a Celesteville. Eläköön Babar. - Alkuteos : Vive le roi Babar

• Babar and the Ghost (1981) - Babar ja kummitus
• Babar's Counting Book (1986) - Babarin numerokirja
• Babar and the Castle (1993) - Babarin linna
• Babar's Little Girl (2001) - Babarin pikku tytär/ pieni tyttö
• Babar Goes to School (2003) - Babar menee kouluun
• Babar's Museum of Art (2003) - Babarin taidemuseo
• Babar's Book of Color (2004) - Babarin värikirja
• Babar's Busy Year (2005) - Babar on kiireinen vuosi
• Babar's World Tour (2005) - Babarin matka maailman ympäri
• Babar's Yoga for Elephants (2006) - Babarin joogaohjelma elefanteille
• Babar and the Wully-Wully 1975. Babar ja pikku Vili-Vili