Mikä hevoskirjasarja?

Kysytty

Hei.

Luin nuorena (90-luvulla) suomalaista hevos/nuortenkirjasarjaa, jossa suomalainen perhe (isä, äiti ja 2 tytärtä) muutti Ranskaan ja perusti sinne majatalon ja tallin. En muista kirjailijaa, enkä kirjojen nimiä. Osaatko auttaa? Haluaisin esitellä kirjat hevoshullulle tyttärelle, koska muistan, että itse pidin kovasti kirjoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee vuosina 1994-96 ilmestynyt Maria Eräsen Kastanjan ratsumajatalo -sarja, jonka osat ovat Ratsulomalla Ranskassa, Hevostytöt vaarassa, Kastanjan suojelusponi ja Ratsumajatalon Roosaliisa.

Lisätietoa esim. Goodreads-sivustolla: https://www.goodreads.com/series/131221-kastanjan-ratsumajatalo