Luin noin viisitoista vuotta sitten dekkarin, jonka nimeä tai kirjailijaa en muista. Muistan, että kirja sijoittui USA:han, sen päähenkilöt olivat kaksi…

Kysytty

Hei! Luin noin viisitoista vuotta sitten dekkarin, jonka nimeä tai kirjailijaa en muista. Muistan, että kirja sijoittui USA:han, sen päähenkilöt olivat kaksi etsivää, molemmat miehiä, toinen valkoihoinen ja toinen mustaihoinen ja homoseksuaali. Mysteeri, jota he ratkoivat, liittyi kadonneisiin lapsiin/alaikäisiin ja ainakin yksi uhreista löytyi kärittynä USA:n lippuun. Yksi uhreista taisi löytyä järvestä tms. luonnonvesistöstä. Sattusiko kukaan tietämään mikä kirja on kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Päähenkilöt kuulostavat kovasti Joe R. Lansdalen luomalta kaksikolta Hap Collins ja Leonard Pine. Heidän tutkimistaan jutuista kadonneita lapsia löytyy sarjamurhaajan jäljiltä kuolleina kirjassa Mucho Mojo (Book Studio, 1998).