Luin noin 30 vuotta sitten sarjakuvan, joka oli muistaakseni suomalainen. Päähenkilönä oli nuori poika, joka osallistui nuorten itse perustamaan yhteisöön…

Kysytty

Luin noin 30 vuotta sitten sarjakuvan, joka oli muistaakseni suomalainen. Päähenkilönä oli nuori poika, joka osallistui nuorten itse perustamaan yhteisöön. Yhteisö eli eristäytyneenä muusta yhteiskunnasta, hankkivat itse ruokansa jne. Tavallaan paluu menneisyyteen. Toinen vastaavanlainen oli ruotsalainen sarjakuva, jossa yksi tytöistä tuli raskaaksi poikaystävälleen heidän eläessään vastaavassa tilanteessa, mutta tämä yhteisö taisi olla saarella. Löytyisikö näitä mistään?

Vastaus

Vastattu

Kotimainen sarjakuva saattaisi olla Martti Sirolan Apassit, mutta ruotsalaissarjakuvista en valitettavasti onnistunut sopivaa tarjokasta löytämään.

0 ääntä

Kommentit

Ruotsalaisen sarjakuvan juoni tuntuisi vastaavan Sven Wernströmin kirjan Salaisten saari juonta. Kirja on kai vuodelta 1966.