Otsikko
2000-luvun kirjasarja, jossa ratkaistiin mysteerisiä tapauksia korttien avulla

Kysytty

Luin noin 2000-luvun puolivälissä kirjasarjaa, jossa ratkaistiin erilaisia mysteerisiä tapauksia. Muistelisin, että yhdessä oli kyse hologrammeista tai avaruusolennoista. Erikoista niissä muihin ratkaisukirjoihin verratuna oli kirjan mukana tuleva kortti. Kortissa oli muovinen ikkuna, jonka avulla pystyi katsomaan kunkin luvun lopussa olevassa kentässä olevan vastauksen, joka tuli näkyviin vain, jos kortin laittoi sen päälle.

Vastaus

Vastattu

Tiger Team -sarjan kirjoissa lukija on yksi etsivistä. Jokaisen luvun lopussa on lukijalle kysymys, jossa voi käyttää apuna liitteenä olevia salapoliisitarvikkeita. Jokainen kirja loppuu Tiikereitten tunnuslauseeseen: "Tiger Team selvittää, verraton on joukko tää."  (Lastenkirjainstituutin Onnet-tietokanta)

Thomas Brezinan Tiger Team -sarja ilmestyi suomeksi vuonna 2001 Kirjaliton kustantamana:

1. Tiger Team ja faraon kirous.

2. Tiger Team ja avaruusolennot.

3. Tiger Team ja kasvoton ratsastaja.

4. Tiger Team ja jalkapallokentän kummajainen.

5. Tiger Team ja lentävät tulipallot.

6. Tiger Team ja pääkallokypärä.

Sarjan muita osia ei ole suomennettu.