Luin muistaakseni 60-luvulla eräänlaisen matkakertomuksen kolmesta suomalaisesta, jotka kävelivät Alaskan halki. En valitettavasti muista siitä muuta kuin,…

Kysytty

Luin muistaakseni 60-luvulla eräänlaisen matkakertomuksen kolmesta suomalaisesta, jotka kävelivät Alaskan halki. En valitettavasti muista siitä muuta kuin, että matka kesti 3 kuukautta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kyseessä Matti Laineman ja Taisto Talasmaan teos Erätulilla Alaskassa vuodelta 1978? Ajankohta on hiukan myöhempi kuin muistamanne, mutta kuvaus kirjasta täsmää. Vaellus Alaskan halksi tehtiin 1.6. - 11.8.1976. Matkalle osallistui Laineman ja Talasmaan lisäksi kolmaskin, Tarmo-niminen mies, jonka sukunimi ei käy ilmi kirjan takakansitekstistä eikä kirjan sisältöä silmäillessä.

https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchBasic
Lainema, Matti: Erätulilla Alaskassa (Otava, 1978)