Luin monta vuotta sitten kirjan jonka on kirjoittanut suomalainen naiskirjalija. Mutta kuka?? Kirja kertoo köyhästä maalaistytöstä jonka perheellä ei ollut…

Kysytty

Luin monta vuotta sitten kirjan jonka on kirjoittanut suomalainen naiskirjalija. Mutta kuka??
Kirja kertoo köyhästä maalaistytöstä jonka perheellä ei ollut edes varaa kenkiin. Hän muuttaa 1950-luvulla Helsinkiin ja ryhtyy piiaksi, tapaa miehen, käy tämän kanssa Linnanmäellä jne, ja he menevät sitten naimisiin. Mies on juntti pahoinpitelijä joka syö suunnilleen ainoastaan makkarasoosia. Lopuksi nainen myrkyttää miehensä kastikkeella johon hän on pilkonnut myrkkysieniä. Kirja oli vaikuttava! Mutta kuka ihmeessä sen on kirjoittanut? Kiitos vastauksesta jos löytyy!

Vastaus

Vastattu

Voisiko olla Hilkka Ravilon kirja Kuin kansanlaulu? Ravilon kirjoissa on samantyyppinen juoni monissakin, mutta kollega muisteli, että juuri tässä myrkytetään sienillä.

Tietoa Ravilosta ja hänen tuotannostaan Kirjasammossa, https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_123175912197615