Luin lapsuudessani (-70 luvun alkupuolella) nuortenkirjan josta tuli minulle jotenkin merkittävä - nyt haluaisin lukea sen uudelleen.

Kysytty

Luin lapsuudessani (-70 luvun alkupuolella) nuortenkirjan josta tuli minulle jotenkin merkittävä - nyt haluaisin lukea sen uudelleen. Muistaakseni kirjailija oli ruotsalainen, joka on julkaissut toisenkin nuortenkirjan ja tarinasta muistan vain että siihen liittyi jotenkin kioskimurto ja toisella päähenkilöllä (poika) oli lasisilmä. Osaisiko kukaan auttaa löytämään tämän kirjan nimen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysäisin asiaa viisaammilta ja Tampereelta löytyikin ehdotus.

Olisiko kyseessä J. I. Billowin Sininen naamio? Siinä on sekä kioskimurto että poika, jolla on ”emaljisilmä”. Kirja on erillinen jatko saman tekijän Aaveprikaatiin.

Helmet.hakutulos tai Jokken kirjanurkka tai Finlandia kirja