Luin lapsena (70-80 luvun vaihteessa) kirjan jossa lapset seikkailivat linja-autolla. En muista kirjan nimeä ja kirjoittajaa mutta haluaisin kovasti selvittää…

Kysytty

Hei. Luin lapsena (70-80 luvun vaihteessa) kirjan jossa lapset seikkailivat linja-autolla. En muista kirjan nimeä ja kirjoittajaa mutta haluaisin kovasti selvittää mikä se oli.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja saattaisi olla Kersti Juvan Seikkaileva leikkimökki. Se on ilmestynyt alun perin vuonna 1956, mutta siitä on ilmestynyt useita painoksia, viimeisin vuonna 1973. "Hittisen perheen lasten rakas leikkimökki on vanha linja-auto Pelitoosa, jolla sisarukset lähtevät etsimään isäänsä. Matkatessaan ympäri Suomea he tapaavat monenlaisia ihmisiä ja kokevat seikkailuja."