Luin Kirjasto-lehdestä, että tarjolla olisi lukuvalmennusta, jossa löytäisi uutta lukemista. Saako sitä vain Helsingin kirjastokorttia käyttävät? Miten…

Kysytty

Luin Kirjasto-lehdestä, että tarjolla olisi lukuvalmennusta, jossa löytäisi uutta lukemista. Saako sitä vain Helsingin kirjastokorttia käyttävät? Miten valmennukseen pääsee?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa lukuvalmennusta tarjoaa tällä hetkellä kaksi kirjastoa: Kallion ja Itäkeskuksen kirjastot. Tietoa tästä palvelusta löytyy Helmet-sivustolta:

https://www.helmet.fi/fi-FI/Vinkit/Uutispalat/Kirjastosta_saa_nyt_lukuv…

Palvelua tarjotaan kenelle tahansa: korttia ei kysellä. Kauempana Helsingistä asuva voi asioida sähköpostin kautta, ja saada sitä kautta lukuehdotuksia. Henkilökohtainen tapaaminen ja valmiiksi koottu kirjakassi jäävät tällöin pois. Toki asiakas voi halutessaan myös matkustaa Helsinkiin tapaamaan lukuvalmentajaa.