Otsikko
Luin kirjan komisario Palmun erehdys jonkin aikaa sitten, mutta minua jäi vaivaamaan, että mistä kirjan nimi johtuu ja kuka oikeastaan murhasi Brunon ja miten?

Kysytty

Luin kirjan komisario Palmun erehdys jonkin aikaa sitten, mutta minua jäi vaivaamaan, että mistä kirjan nimi johtuu ja kuka oikeastaan murhasi Brunon ja miten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Bruno Rygseckin murhaaja oli Neiti Amalia Rygseck; hän livahti kylpyhuoneeseen Brunon aamuvirkistäytymisen aikana ja löi häntä sateenvarjolla takaraivoon. Bruno menetti tajuntansa ja hukkui omaan kylpyammeeseensa.
Komisario Palmun erehdys taisi olla se, että hän viritti ansan murhaajalle huolimattomasti; tarkoitushan oli että Neiti Vanne toimisi syöttinä ja murhaaja olisi lähtenyt liikkeelle tavoittelemaan häntä. Komisario Palmu ei tullut ajatelleeksi, että Neiti Rygseck kutsuisi Neiti Vanteen luokseen, eikä siis ohjeistanut miehiään tämän mahdollisuuden varalta.

86 ääntä

Kommentit

Luin juuri koulussa kirjan.. ja se oli jännittävä ..

Luin myös ton kirjan äsken kouluss oli todella hyvä susoittelen

Itse asiassa neiti Vanne meni Bruno Rygseckin talolle omin päin etsiäkseen lisää johtolankoja oikean murhaajan selville saamiseksi, koska oletti Komisario Palmun pitävän häntä osasyyllisenä murhaan. Näin hän joutui Amalia-neidin eli murhaajan kanssa taloon juuri ratkaisevalla hetkellä ja joutui itse hengenvaaraan.

Bruno-parka.

Kaikki Palmu romaanit ovat lukemisen arvoisia.