Luin kauan sitten suomalaisen dekkarin, jossa julma rikollinen pakenee Ruotsista Pohjois-Suomen kautta Helsinkiin. Miehen mukana on hänen koiransa, ainut elävä…

Kysytty

Luin kauan sitten suomalaisen dekkarin, jossa julma rikollinen pakenee Ruotsista Pohjois-Suomen kautta Helsinkiin. Miehen mukana on hänen koiransa, ainut elävä olento jota kohtaan miehellä on suuri kiintymys. Pakenevat vaihtelevien ja vaikeiden paikkojen kautta poliisia
Sykähdyttävää kirjassa on kuvailu miehen rakkaudesta koiraansa, miehen joka sumeilematta tappaa ihmisen, mutta puolustaa koiraansa oman henkensä kaupalla.
Kuka mahtoikaan olla kirjailija?

Vastaus

Vastattu

Voisiko kyseessä olla Erkki Hyeena Hämäläisen Sudenjuoksu.

”Tukholmassa kuljeksiva Kim Jouha, entinen YK-soturi, lupautuu viattomaan pikku keikkaan. Hän ajaa parin tuntemattoman kaverin asuntovaunun Haaparannan kautta Suomen puolelle. Mutta äkkiä on suussa metallin maku. Miehillä on aseita käsissä, poliisi virittelee tiesulkuja. Alkaa mieletön sudenjuoksu halki koko maan - takana terroristit, edessä virkavalta. Kuinka pitkälle systeemi kestää, kuinka pitkälle yksi mies; sen tämä kirja näyttää äärimmäiseen loppuun saakka.”
Tarinassa on oma tärkeä osansa Jouhan Lobo-koiralla, joka kulkee mukana ensimmäiseltä viimeiselle sivulle saakka.

Kirja on esitelty Kirjasammossa https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_30531