Luin kauan sitten kirjan , joka kertoi lapsista, joiden vanhemmat olivat kuolleet tsunamissa ja siitä, miten lapset olivat selviytyneet siitä. Kyse siis…

Kysytty

Luin kauan sitten kirjan , joka kertoi lapsista, joiden vanhemmat olivat kuolleet tsunamissa ja siitä, miten lapset olivat selviytyneet siitä. Kyse siis suomalaisista lapsista. En muista kirjan nimeä.

Vastaus

Vastattu

Tsunamin suomalaisuhreja ja heidän auttamistaan käsitellään ainakin seuraavissa teoksissa:

Pertti Kuoppala; Aren pieni pikkurilli (Seibio 2007)

Leena Keskiaho, Katastrofista uuteen alkuun (Viestintätoimisto Mageena, 2006)

Marika Kataja, Tuhon aalto : suomalaisia Thaimaan tsunamialueella (Tammi 2005)

Näistä ensin mainittu keskittyy nimen omaan lapsiuhreihin.

Lisäksi tsunamista ja lapsista on kirjoittanut Marja-Leena Tiainen teoksessaan Khao Lakin sydämet (Tammi 2013), joka on fiktiivinen nuortenromaani.