Luin joskus pienenä sellaista lasten satukirjaa jossa joka kertomus alkoi sillä kun lapsi nukahti ja alkoi nähdä kaikenlaisia unia. Joskus he laskivat suksilla…

Kysytty

Luin joskus pienenä sellaista lasten satukirjaa jossa joka kertomus alkoi sillä kun lapsi nukahti ja alkoi nähdä kaikenlaisia unia. Joskus he laskivat suksilla mäkeä joka oli jäätelöstä. Kaikenlaista kivaa he kokivat vaan ainakin yksi osio oli sellainen että lapsi oli ollut tuhma ja hän näki sitten jotakin ikävää unta. En kuolemaksenikaan muista kirjan nimeä enkä mitään yksittäisiä nimiä mutta kirja on pieneen mieleen tehnyt lähtemättömän jäljen. Aikaa siitä on 40 vuotta joten kirja on ehkä joskus 50-luvulla kirjoitettu. Tai aikaisemmikin... Olisi mukavaa lapsenlapsille löytää se kirja jostakin...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla Marjatta Kurenniemen Unikon satuja. Siinä Perheen lapset seikkailevat yhdessä mm. Unikon syntymäpäivillä, Liisa.nuken häissä, kevätsiivouksessa ja puutarhamaassa. Pahan unen jaksossa seikkaillaan siirappisuolla. Kirjasta tuli uusi painos 2005.