Luin joskus 80-luvulla teiltä tilatun kirjan.Se käsitteli puukko- junkkarien aikaa ja heidän rauhoittamistaan,Kauhavan valles- mannin toimesta.Teos oli…

Kysytty

Hei!
Luin joskus 80-luvulla teiltä tilatun kirjan.Se käsitteli puukko-
junkkarien aikaa ja heidän rauhoittamistaan,Kauhavan valles-
mannin toimesta.Teos oli kirjoitettu 30-luvulla.En muista kirjan
nimeä,enkä kirjoittajaa.Mikähän kirja mahtoi olla kysymyksessä
ja voisiko sen saada lainaan,tänne Tikkakoskelle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan etsimänne kirja Yrjö Alasen Puukkojunkkareiden aika : kappale Etelä-Pohjanmaan historiaa viime vuosisadan keskivaiheilta? Se on julkaistu 1931. Kirjassa kerrotaan Kauhavan herrasta, Adolf Hägglundista ja siitä kuinka hän käräjöi Härmän häijyjen kanssa, Puustellin häistä ja kuuluisista puukkojunkkareista, kuten Pukkilan Jaskasta ja Sippolan Jannesta.

Kirjan voitte pyytää kaukolainaan lähikirjastostanne.