Luin joskus 80-luvulla romaanin tai ehkä novellin, jossa trapetsitaiteilija tms. putoaa ja kuolee? Luultavasti kyse oli joko Keltaisen kirjaston kirja tai…

Kysytty

Luin joskus 80-luvulla romaanin tai ehkä novellin, jossa trapetsitaiteilija tms. putoaa ja kuolee? Luultavasti kyse oli joko Keltaisen kirjaston kirja tai sitten se sinikantinen sarja, olisiko ollut Wsoy:n kirjoja? Ihan varma en näistä mistään asiasta ole, mutta kirja oli jotenkin filosofinen ja jotain traagista tapahtui päähenlilö ehkä sirkuksessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla Henry Millerin Hymy tikkaiden juurella? Pieni kirja, pääosassa klovnit. Traaginen on ja filosofinenkin muistaakseni. Tai Angela Carterin Sirkusyöt?

0 ääntä

Kommentit