Luin joskus 1970 luvulla kirjan Robert Scottin matkasta etelanavalle 1912, joka paattyi retkikunnan tuhoon. Muistan etta kirja naytti hyvin vanhalta kansikuvan…

Kysytty

Luin joskus 1970 luvulla kirjan Robert Scottin matkasta etelanavalle 1912, joka paattyi retkikunnan tuhoon. Muistan etta kirja naytti hyvin vanhalta kansikuvan perusteella, ja oli todennakisesti kirjoitettu lapsille/nuorille. En ole kyennyt loytamaan tata kirjaa etsinnoista huolimatta. Lahinna etsin kuvaa taman kirjan kannesta (kansikuvasta).

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on nuorten seikkailukirjallisuuden karavaani-sarjan teos: Scott, Robert. Kapteeni Scottin viimeinen matka: otteita päiväkirjasta : Helsinki,1958. Kirja on lyhennelmä Scottin etelänavan päiväkirjasta ja tarkoitettu nuorille lukijoille. Teos löytyy muun muassa Rovaniemen kaupunginkirjaston Lappi-osaston kokoelmasta.