Luin jonkin nuorten jännitys/kauhukirjan 2000-luvun puolivälissä/loppupuolella. Kirja kertoi (mahdollisesti) tytöstä, jonka pikkuveli eksyi/joutui…

Kysytty

Hei! Luin jonkin nuorten jännitys/kauhukirjan 2000-luvun puolivälissä/loppupuolella. Kirja kertoi (mahdollisesti) tytöstä, jonka pikkuveli eksyi/joutui rinnakkaistodellisuuteen. Kirjassa oli kuvitusta ja se oli suhteellisen paksu. En muista kirjan nimeä tai kirjailijaa. Kirja oli pelottava/jännittävä ja kuvitus oli karmivaa.

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä kolmiosainen sarja Abadazad? Kirjoittaja on J.M. DeMatteis. Osien nimet ovat Matka käsittämättömään (2006), Univaras (2006) ja Professori Jääräpää (2007). Osa tarinasta on esitetty sarjakuvamuodossa. Mitenkään paksuja nuo teokset eivät ole, mutta kolme kirjaa muodostavat yhdessä paksuutta. Julkaisija on SanomaMagazines.