Luin joku vuosi sitten hyvän kirjan, jossa australialaisessa satamassa työskentelevä mies löytää laiturilta yksinäisen pienen tytön matkalaukun kanssa. Koska…

Kysytty

Hei! Luin joku vuosi sitten hyvän kirjan, jossa australialaisessa satamassa työskentelevä mies löytää laiturilta yksinäisen pienen tytön matkalaukun kanssa. Koska tytölle ei löydy vanhempia, hän adoptoi tytön vaimonsa kanssa. Isä kertoo tämän tytölle vasta 18-vuotispäivänä, jolloin tytön maailma menee sekaisin. Hän eristäytyy sisaruksistaan ja alkaa etsiä oikeaa alkuperäänsä. Vanhempana hän löytää johtolankoja, jotka johtavat toiselle mantereelle. Salaisuus paljastuu vähitellen mm. kirjallisuuden ja taiteen kautta. Saatan muistaa osan väärinkin. Mikähän tämän kirjan ja kirjailijan nimi on?

Vastaus

Vastattu

Etsitty kirja taitaa olla Kate Mortonin Hylätty puutarha (Bazar, 2014).

https://www.bazarkustannus.fi/kirja/hylatty-puutarha/