Luin Hesarista ehkä n. 7-10 vuotta sitten jonkun afrikkalaisen kirjan voittaneen merkittävän kirjallisuuspalkinnon. Muistelen kirjailijan olevan nainen…

Kysytty

Luin Hesarista ehkä n. 7-10 vuotta sitten jonkun afrikkalaisen kirjan voittaneen merkittävän kirjallisuuspalkinnon. Muistelen kirjailijan olevan nainen. Kyseessä oli tarina, jossa kerrottiin apartheidista lapsen näkökulmasta. Kirjan tai palkinnon nimi oli Jungfrau ja palkintoa kutsuttiin epävirallisesti Afrikan/Etelä-Afrikan Nobeliksi. Mikähän kirja/kirjailija oli kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuonna 2006 afrikkalaiskirjailijoiden Caine-palkinto myönnettiin eteläafrikkalaiselle kirjailija Mary Watsonille hänen teoksestaan Jungfrau. Tämä saattaisi olla etsimäsi kirja ja kirjailija.

http://www.caineprize.com/winners_06.php