Luin, että Jukka Alihanka käytti Lulun sanoitusten inspiraationa Alpo Jaakolan runoa nimeltä Myrkkylaulu. Osaisitteko kertoa, missä tämä runo olisi luettavissa…

Kysytty

Luin, että Jukka Alihanka käytti Lulun sanoitusten inspiraationa Alpo Jaakolan runoa nimeltä Myrkkylaulu. Osaisitteko kertoa, missä tämä runo olisi luettavissa? En ole onnistunut löytämään sitä. Lulu on lempilauluni ja minusta olisi hienoa lukea teksti, johon se pohjautuu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jaakola-seurasta kerrottiin, että Alpo Jaakolan Myrkkylaulu-runoa ei ole julkaistu missään ja alkuperäinen runo on valitettavasti kadonnut.

https://www.jaakolantaide.fi/jaakola-seura/