Luin ehkä noin 11-vuotiaana 70-luvun puolivälissä kirjastosta lainaamani nuortenkirjan, jossa joku nuori seikkaili horoskooppimerkkien, siis vesimiehen ja…

Kysytty

Luin ehkä noin 11-vuotiaana 70-luvun puolivälissä kirjastosta lainaamani nuortenkirjan, jossa joku nuori seikkaili horoskooppimerkkien, siis vesimiehen ja oinaan ym. maailmassa jollain tavoin tähtien ja galaksien joukossa kulkien. Muistan fantasiamaailman olleen hyvin kiehtovan ja tarinan lopun olleen haikean surumielinen eroon ja ehkä myös jälleennäkemisen toiveeseen sekä aikuiseksi kasvamiseen liittyen. Muistelen kirjan olleen käännös, mutta täysin varma siitä en ole. Mikähän kirja voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Veikkaan kyseessä olevan Richard Carpenterin kirjat Kaksnoukka ja porkkana (suomeksi 1974) ja sen jatko-osa Kaksnoukka ja taivaan merkit (1975). Jälkimmäisessä horoskooppimerkit ovat merkittävässä roolissa.