E-kirjan sivunumerot

Kysytty

Hei,
Luin e-kirjan ja olisin tarvinnut siitä viitetietoja eli sivunumeroita opinnäytetyöni lähdemerkintään. En löytänyt sivunumeroita, kun luin e-kirjan verkossa teidän selaimessa. Muuten koin ensikertalaiseksi hyvin käteväksi ja mukavaksi tavaksi lukea kirjaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikissa e-kirjoissa sivunumerot eivät toimi samalla logiikalla kuin painetuissa kirjoissa. Syynä on se, että kirjastossa käytössä olevan Ellibsin kirjojen fontin kokoa voi suurentaa ja pienentää, mikä taas vaikuttaa sivujen määrään ja tekstin asetteluun. Se kyllä hankaloittaa tarkkojen viittausten tekemistä. Joko sivunumerot pitää katsoa painetusta kirjasta tai viitata e-kirjaan luvun tai kappaleen tarkkuudella.

Osoitteesta https://kustantajat.fi/sivut/1485/sahkokirjojen-viitausohje löytyy Suomen kustannusyhdistyksen ohjeistus e-kirjoihin viittaamiseen. Jos kyseessä on opinnäytetyö, kannattaa kysyä oppilaitoksesta, mitä menettelytapaa siellä käytetään e-kirjojen kohdalla.

14 ääntä

Kommentit

Linkki vastauksessa ei johtanut millekään sivulle, minulle jäi epäselväksi miten viittus tehdään.