Luin 80-luvulla nuortenkirjan, jossa oli poika, joka muutti Isosta-Britanniasta Madeiralle ja sai kilpikonnan. Mistähän kirjasta oli kysymys?

Kysytty

Luin 80-luvulla nuortenkirjan, jossa oli poika, joka muutti Isosta-Britanniasta Madeiralle ja sai kilpikonnan. Pojalla oli isosisko. Ylä-Asteen englannin oppikirjassa oli tätä kirjasta katkelma, ja esitimme sen näytelmänä. Joku oli näytelmässä lakan alla kummituksena. Mistähän kirjasta oli kysymys?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla Gerald Durrelin Eläimet ja muu kotiväkeni? Finlandiakirja

Tosin pojan perhe muuttaa kirjassa Korfulle eli kenties ei.

Toivottavasti joku tunnistaa kirjan, jos se ei ole Durrelin.

1 ääntä

Kommentit

Kiitos! Kirjan kansi jossa oli kilpikonna vihreällä pohjalla herätti muistoja! Oli kuin vanhan ystävän olisi löytänyt vuosien takaa! Ihan mahtava palvelu tämä!