Luin 80-luvulla lasten/nuortenkirjan, jossa suomalaisen tytön perheeseen tulee asumaan amerikkalainen vaihto-oppilas (?); toinen tyttö. Amerikkalainen on…

Kysytty

Luin 80-luvulla lasten/nuortenkirjan, jossa suomalaisen tytön perheeseen tulee asumaan amerikkalainen vaihto-oppilas (?); toinen tyttö. Amerikkalainen on puhelias ja itsevarma, ja suomityttö tuntee kateutta. Tytöt ovat kuitenkin ystävyksiä, varsinkin kirjan loppua kohden kaveruus syvenee. Kirjailija oli suomalainen.

Vastaus

Vastattu

Kollega muisteli että kirja olisi Britta-Lisa Joutsenen teos Taivas mikä sisar (WSOY, 1972). Teos löytyy Pasilan kirjavarastosta.

Helmet: https://haku.helmet.fi/iii/encore/?lang=fin