Luettelo suomessa ilmestyvät ammattilehdet (Kirjastolehti, Kauppalehti, Sparviesti jne. ) Mistä löytyy???

Kysytty

Luettelo suomessa ilmestyvät ammattilehdet (Kirjastolehti, Kauppalehti, Sparviesti jne. ) Mistä löytyy???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa ilmestyvistä ammattilehdistä ei ole olemassa yhtenäistä luetteloa. Erilaisia ammatti- ja järjestölehtiä ilmestyy Suomessa yli 2000 vuosittain. Aikakauslehtien Liitto (Lönnrot.k. 11, puh.: 2287 7280) julkaisee omaa jäsenlehtiensä luetteloa nimeltään "Aikakauslehdistö" , josta löytyy n. 400 aikakauslehteä aakkosissa lehden nimen mukaan. Jokaisen lehden kohdalla on maininta, onko kyseessä ammatti- ja järjestölehti vai yleisaikakauslehti. Helsingin kaupungin pääkirjaston, Töölön, Kallion ja Itäkeskuksen kirjastojen käsikirjastossa on kyseinen luettelo (vuodelta 1997) nähtävänä.