Luen Satujen valtakunta - kirjaa, johon on koottu Tolkienin tarinoita. Osallistun Helmet-lukuhaasteeseen ja mietinkin, että lasketaankp kirja yhdeksi vai…

Kysytty

Hei,
luen Satujen valtakunta - kirjaa, johon on koottu Tolkienin tarinoita. Osallistun Helmet-lukuhaasteeseen ja mietinkin, että lasketaankp kirja yhdeksi vai useaksi kirjaksi? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-lukuhaasteeseen voi osallistua omalla tyylillään. Ohjeissa sanotaan mm. näin:

"Haluatko ruksia listalta monta kohtaa samalla kirjalla? Haluatko ohittaa jonkin kohdan, koska se ei lainkaan inspiroi? Yritätkö kuitata mahdollisimman monet kohdat elämäkerroilla? Kaikki tämä on sallittua! Helmet-lukuhaaste antaa inspiraatiota, mutta sinä saat itse päättää, millä säännöillä siihen osallistut."

Lisää tietoa haasteesta:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Uutispalat/Helmetlukuhaaste_2018(154037)

0 ääntä

Kommentit

Kuten vastauksesta ilmenee, voit tehdä aivan kuten itse haluat. Päätöksen tekoa voi helpottaa tieto siitä, että Satujen valtakunnan teksteistä "Roverandom", "Maamies ja lohikäärme", "Tom Bombadilin seikkailut" sekä "Seppä ja Satumaa" on kukin julkaistu erillisinä teoksina. "Saduista" ja "Niukun lehti" on puolestaan julkaistu teoksessa "Puu ja lehti" yhdessä "Mythopoeia"-runon kanssa.