Luen parhaillaan Erkki Lampenin Neljä retkeä läpi Suomen, jossa hän kertoo päiväkirjamaisesti näistä vaelluksistaan. Eli hän siis kävelee läpi Suomen. Olisi…

Kysytty

Hei,

Luen parhaillaan Erkki Lampenin Neljä retkeä läpi Suomen, jossa hän kertoo päiväkirjamaisesti näistä vaelluksistaan. Eli hän siis kävelee läpi Suomen.

Olisi mukava lukea muutakin vastaavaa. Jos saisin vinkkejä, kotimaiset olis kivoja mutta miksei ulkomaisetkin (ei amerikkalaiset) matkakertomukset jossa on vaikkapa taivallettu joku hassu matka jalan, joku on tainnut aasin kanssakin taivaltaa. Intiassa pyöräilleen suomalaismiehen tarinan olen lukenut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esimerkiksi tällaisia kirjoja löytyy kirjastosta:

Besace, Daniel: Valtameri kirjastoluokka 40.8 2014 (Länsi-Ranskan hiekkarannat)
Büscher, Wolfgang : Berliini - Moskova : jalan kohti itää 47 2008
Järvinen, Liisa Marjatta: Ota vuotesi ja kävele : kirjallista jälkimatkailua Kreikan saarilta 46.85 2005
Laitinen, Päivi: Meren keskellä polku : kävelyretkillä ritareiden saarella 46.5 2007 (Malta ja Gozo)
Lehtonen, Tuija: Kävellen Santiago de Compostelaan : matkakirja, muun muassa 46.3 4. p. 2005
(Wetterstrand, Tuija: Kävellen Santiago de Compostelaan : matkakirja, muun muassa 46 Uud. laitos 2011 tämä on sisällöltään sama kirja kuin edellinen)
Lewis, Jason: Tummat vedet : lihasvoimin maailman ympäri 40.8 2013 (kävely ; rullaluistelu ; pyöräily ; uinti ; soutu ; melonta)
Saari, Heikki: Hämeen härkätie 42 2009
Tuomi, Timo: Jalan halki Ranskan 46.1 2003

Matti Rämö on julkaissut myös tällaiset kirjat:
Rämö, Matti Polkupyörällä Andalusian vuorilta Afrikkaan 40.8 2014
Rämö, Matti Polkupyörällä Islannissa : tuulen tiellä laavakenttien poikki 43.4 2013
Rämö, Matti Polkupyörällä Jäämerelle : tupasvillaa, poroja ja tuntemattomia sotilaita 43 2012
Rämö, Matti Polkupyörällä Jäämerelle : tupasvillaa, poroja ja tuntemattomia sotilaita 43 Sähköinen kirja 2012
Rämö, Matti Polkupyörällä Thaimaasta Vietnamiin : hymyn voimaa ja sodan jälkiä 48.14 2011
Rämö, Matti Rengasrikkoja Saharassa : polkupyörällä Pakilasta Pohjois-Afrikkaan 40.8 2009

Santiago da Compostela –kirjoja on julkaistu muitakin:
Bruun, Heli von: Linnunradan tiellä : pyhiinvaellus Santiago de Compostelaan 17.3 2009
Gardberg, Carl Jacob: Santiago de Compostela : matka apostoli Jaakobin haudalle 46.3 2001
Issakainen, Martti: Jaakon tiellä : Santiagon vaeltajan päiväkirja 99.1 2008
Linna, Susanna: Simpukankuorelta kotiin : matkani Santiago de Compostelaan 46.3 2004
Marjakangas, Johannes Elämäni vaellus : lähdin ja sain paljon 46.3 2009
Mylläri, Anneli : 33 päivää Santiago de Compostelaan : vaeltajan päiväkirja 46.3 2009
Mylläri, Anneli Kolme reittiä Santiagoon : vaeltajan päiväkirja 2 46 2011
Salminen, Jukka: Tie, mies ja tähtitaivas : pyhiinvaellus - Santiago de Compostela 46 2012
Schmidt-Brabant, Manfred: Kristillisten mysteerien tiet : Compostelasta nykypäivään 21.51 2007
Selén, Kari: Simpukan tähden : vaellus Santiago de Compostelaan 46.3 2006
Tukiainen, Tapani: Kivipallo : matkalla pyhiin 46.3 2006
Vekkeli, Pirkko: Tätinä taipaleella : erilainen vaellus Santiago de Compostelaan 46.3 2012