Löytyyköhön Helsingin kirjastosta kirjaa, jossa olisi kaavoja nukenvaatteille?

Kysytty

Hei,
löytyyköhön Helsingin kirjastosta kirjaa, jossa olisi kaavoja nukenvaatteille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoista eli Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kirjastoista löytyy montakin kirjaa, jotka käsittelevät nukenvaatteiden ompelua, erityisesti englannin kielellä. Listauksen saa Helmet-tietokannasta (www.helmet.fi) esim. hakusanoilla "nuket, ompelu":
http://www.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=nuket%2C+ompelu&searchscope=9&…
Näistä tiedoista ei kuitenkaan käy ilmi, sisältävätkö kaikki kirjat kaavoja, vaikka oletuksesta se kyllä käy. Tässä lista kirjoista, joiden oletan parhaiten vastaavan kysymystänne:

Ternsöe, Jette Riisgaard: Ompele Barbien puvusto

Lewes: Sewing doll´s clothes: 27 projects to make in 1: 12 scale

Finishing the figure: doll costuming, embellishments, accessoirs/ Oroyan, Susanna

Two hour doll´s clothes/Crane, Anita Louise

Doll´s clothes/Jörgensen, Mette

Sewing Victorian doll clothes: authentic costumes from museum collections/Hamilton, Michelle

Teach yourself cloth dollmaking: simple techniques and patterns for dolls and doll clothes/Davies, Jodie

Dolls dressmaking/ Carter, Marilyn

Ompelemme nukelle/ Gunnars, Anita

The perfect book of doll´s clothes

The doll´s dressmaker: the complete pattern book/ Dodge, Venus A.

Ompelen nukelleni/Wiman-Olsson Kia