Löytyyköhän teiltä vielä seuraavaa tuöpiirrustusta varastostanne: "Les Paul -tyylinen sähkökitara vuodelta 1957 / piirt. Juha Ruokangas". Itäkeskuksesta se on…

Kysytty

Moi. Löytyyköhän teiltä vielä seuraavaa tuöpiirrustusta varastostanne: "Les Paul -tyylinen sähkökitara vuodelta 1957 / piirt. Juha Ruokangas". Itäkeskuksesta se on kafonnut mutta musiikkiosaston hoitaja vinkkasi että sitä saattaisi ehkä tikkurilan kirjaston arkistoista löytyä yksi kappale.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti tuo Itäkeskuksen kappale oli ainoa juuri tuon piirustuksen osalta. Rauno Niemisen noin 2009 tekemä "Les Paul -tyylinen sähkökitara 1959" löytyy sen sijaan useammastakin kirjastosta, vaikka ei HelMet-kirjastosta. Sitä voi pyytää kaukolainaksi seuraavista: Salo, Rovaniemi, Oulu ja Lahti (tämä on lainassa). Myös Petri Jaakkonen (Korpi Instruments) on 2010 julkaissut piirustuksensa otsikolla "Les Paul -tyylinen sähkökitara" ja se löytyy seuraavista: Turku, Uusikaupunki, Rovaniemi, Kuopio, Kempele ja Lahti. Joensuusta löytyy myös Timo Mustosen 1984 piirtämä "Les Paul -tyylinen 1970-luvulta". Jospa näistä jokin olisi mieleen? Voit pyytää kaukolainaa oman kirjastosi henkilökunnan kautta.

Heikki Poroila