Löytyyköhän suomeksi mitään Theo van Leeuwenin kielentutkimukseen liittyviä kirjoja tai artikkeleita. Käy myös hänen teoriaansa soveltanut tutkimus tms. Jos…

Kysytty

Löytyyköhän suomeksi mitään Theo van Leeuwenin kielentutkimukseen liittyviä kirjoja tai artikkeleita. Käy myös hänen teoriaansa soveltanut tutkimus tms.
Jos suomeksi ei löydy, englanti sopii myös.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi tutkijan teoksia ei ole suomennettu - asia on tarkistettu Suomen kansallisbibliografiasta Fennicasta
http://fennica.linneanet.fi/webvoy.htm

Tampereen kaupunginkirjaston kokoelmista löytyy vain yksi englanninkielinen teos eli

Kress, Gunther, Reading images : the grammar of visual design / Gunther Kress and Theo van Leeuwen. London : Routledge, 2001
ja sekin käsittelee lähinnä kuvallista ja visuaalista viestintää sekä kuvien semiotiikkaa.

Tampereen yliopiston kirjaston kokoelmista
http://tamcat.linneanet.fi/ voit hakea lisää teoksia.
Yliopiston kirjaston tietokantaan pääset em. osoitteesta. Tekijähaulla löytyi 4 teosta, joista 3 oli lähinnä kuviin liittyviä teoksia ja yksi ääneen ja puheeseen liittyvä
eli
Leeuwen, Theo van, Speech, music, sound / Theo van Leeuwen
Julkaistu: Basingstoke : Macmillan, 1999

Kirjastomme työasemilta voit käyttää hyödyksesi
Linnea, Aleksi, Arto ja Ebsco artikkeli- ja kirjastotietokantoja.

Yliopiston kirjastosta löydät myös lisää ulkomaisia, mm. kieli- ja kasvatustieteisiin keskittyviä tietokantoja :http://www.uta.fi/laitokset/kirjasto/tietokannat/yhthumtk.shtml