Löytyykö vuosilta 2000 - 2006 tutkimuksia, jotka liittyvät lasten sairaanhoitoon.

Kysytty

Löytyykö vuosilta 2000 - 2006 tutkimuksia, jotka liittyvät lasten sairaanhoitoon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lasten sairaanhoidosta yleensä:

Lasten ja nuorten hoitotyön käsikirja / toimittaneet Paula Koistinen, Susanna Ruuskanen, Tuula Surakka ; [piirrokset: Inkeri Patrakka ja Susan Reed]. Helsinki : Tammi, 2004

Lasten infektiosairaudet / toimittajat: Olli Ruuskanen, Heikki Peltola, Timo Vesikari.Helsinki : Lastentautien tutkimussäätiö, 2001

Lasten ja nuorten sairaudet / Niilo-Pekka Huttunen (toim.) ; [piirrokset: Maija Raitanen ja Eila Sinivuori], Helsinki : WSOY, 2002

Lastentaudit / toimittajat Jari Petäjä, Martti A. Siimes. Helsinki : Duodecim, 2004

Jalanko, Hannu, 100 kysymystä lastenlääkärille / Hannu Jalanko. Helsinki : Duodecim, 2003 (Sarja: Hippokrates Duodecim -sarja)

Hoidatko minua? : Lapsen, nuoren ja perheen hoitotyö / Päivi Ivanoff ... [et al.]. Helsinki : WSOY, 2001 (Lisäpainos: 2. p. 2004)

Lapsi sairastaa / asiantuntijat: Helena Varonen, Minna Kaila, Mirja Hämäläinen ; toimittanut: Tellervo Aho. Helsinki : Duodecim : Suomen apteekkariliitto, 2002, Sarja: Apteekki

Nämä teokset saattavat kuitenkin olla tarpeeseesi liian yleisiä ja todennäköisesti onkin parempi vielä ottaa yhteyttä Terveystieteen alan kirjastoon. Terveystieteiden keskukirjaston sivuilta, http://www.terkko.helsinki.fi/, löydät kirjaston yhteystiedot. Lisäksi sivuilla on tarjolla maksullinen informaatiopalvelu, josta voit kysyä materiaalia, http://www.terkko.helsinki.fi/palvelut/informaatiopalvelu.htm. Sivuilla opastetaan myös alan tiedonhaussa, tietoaineistoja luetellaan http://www.terkko.helsinki.fi/tietoaineistot/ sekä tiedonhankinnan itseopiskelupaketti löytyy http://www.terkko.helsinki.fi/tervetieto/. Voisit myös kääntyä Lasten- ja nuorten sairaalan kirjaston puoleen, yhteystiedot ovat
Lastenlinnan kirjasto
Osoite: (Lastenlinnantie 2)
PL 280
00029 HUS
Puhelin: *09-4711/kirjasto 47180669
Telefax: 09-47180668
Avoinna: 9-15
Käyttöoikeus: Käyttöoikeus kaikilla